perjantai 5. huhtikuuta 2013

Hola part 2

Tosiaan, oltiin J:n kanssa viikko Teneriffan pohjoispuolella Puerto de la Cruz nimisessä paikassa. Paikka oli aivan ihana! Hiekkarantoja, palmuja, kojuja, banaaniviljelyksiä, turkoosia vettä, kallioita.. Ja se miten siistinä sitä kaupunkia pidettiin! Roskia ei ollut missään, kadut pestiin joka yö, ihanaa. Lämmintä oli päivisin 25-29 astetta ja öisin 19, tarkeni! Vaikka J naureskelikin mulle kun "palelin" öisin ruokapaikkojen terassilla nahkatakin kanssa :D Lämmin tarkoitti kaikkia ihania kesävaatteita! Bikineitä (joita en vieläkään pidä mielelläni julkisesti), hameita, sandaaleita, toppeja...<3 Olin viimeisenä iltana kun käveltiin hotellille päin ihan murtunut kun hyvästelin mun silloin päällä olevan hameen, seuraavaa kertaa kun sen voi vetästä päälle saa odottaa.

Lämmin aiheutti tietenkin myös sen mikä tapahtuu joka ikinen vuosi. Palamisen. Ekana päivänä. Okei, saattaa olla että rasvaus oli vähän sinne päin kun oli niin kiirus terasseille ottamaan aurinkoa ja cocktaileja, hah.

Mitä me sitten tehtiin tuon viikon aikana? Lähtö oli tiistaina 26.3 Treen lentokentältä varttia vaille neljä, mistä lennettiin ensin Ruotsiin 1-1,5 h, oltiin Malmön kentällä tunti ja sitten jatkettiin kohti Reina Sofiaa Etelä-Teneriffalla. Teneriffalle laskeuduttiin kymmeneltä paikallista aikaa (kello on siellä kaks tuntia meitä jäljessä) mistä sitten vielä bussilla saaren toiselle puolelle 1,5 tuntia. Oltiin siis hotellilla puolilta öin, vietiin tavarat huoneeseen ja mentiin käymässä hotellin tanssipaikassa (joka oli täynnä eläkeläisiä). Mutta se tunne kun astui lentokoneesta ulos ja lämmin, kostea ilma puhalsi vastaan! Olin yhtä hymyä.
Laskeutumassa
Keskiviikkona oli sitten J:n syntymäpäivä, se täytti 23 vuotta. Oltiin sovittu, että sinä päivänä tehdään ihan mitä se haluaa ja koska oli eka päivä niin kierreltiin Puertoa että nähdään missä ollaan (: Päivä alkoi nousemisen jälkeen hotelliaamupalalla (Love those!) joka sisälsi muun muassa lattea, croisantteja ja tuoreita hedelmiä. Hotellilta suunnistettiin sitten rantaan, johon oli noin 100-200 metriä matkaa hotellilta, not bad ;) Rannassa käytiin vähän kahlailemassa (ja J huijasi mut heti liian syvälle aaltoihin niin että kastuin melkein koko nainen :D) ja sitten suunnattiin kiertelemään kaupunkia. Päivä kului nopeasti erilaisia terasseja kierrellen ja auringossa ollen. Illalla käytiin vielä syömässä ihanassa kallioravintolassa mun mielestä sairaan hyviä kaloja, rapuja ja mustekalaa (mulle uusia tuttavuuksia) joihin J ei taas oikein syttynyt. Lisäksi törmättiin ekaa kertaan sana "ryppyperuna". Niitä oli joka ravintolan listalla. Aina. Oikeasti, joko ryppyperunat tai ranskikset. Kuinka monipuolista :P Enivei, tiettekö mitä ne oli? KEITETTYJÄ KUORIPERUNOITA! Jep.

Vähän maisemia hotellin läheltä (:

Ekan päivän jätskiannos, NAM!

Canarias Cocktail, mun paikallinen rakkaus<3 Mistään ei btw saanut siideriä!

Illan kalalautanen ja takana ne hemmetin ryppyperunat :D

Valkoiset hiekkarannat on NIIN nähty, tässä teille musta hiekkaranta ;)
Tosiaan, kaikki hiekkarannat siellä oli mustia. Siellä keskellä saarta on tulivuori, Teide, minkä takia siellä on tota..vulkaanista hiekkaa tjsp? Siellä oli myös tosi isot aallot! Ei tarvinnut kävelle kun sellaiselle hiekkaa-alueelle jossa ei oo vettä paitsi jos tulee aaltoja niin onnistui vetäytymään aaltojen mukana veteen. Nimim. niin kävi allekirjoittaneelle... Tuli aalto, se ylsi johonkin mun polviin asti ja tuli tosi lujaa niin että kaatoi mut sinne hiekkaan ja siinä sitten pyörin niitten aaltojen mukana edes takaisin kun en päässyt ylös kun aina tuli uusi joka veti mukanaan tai työnsi takasin. Onpahan ollut katsojilla hauskaa..:D

Torstaina oli sitten eläintarha pv! Puerto de la Cruzissa sijaitsee siis eläintarha, Loro Parque. Jos meette Teneriffalle niin ehdottomasti käykää siellä! Sinne sai kyllä koko päivän uppoamaan (: Matkustettiin sinne "Loro junalla" elikkä sellaiselle mitä kaikissa huvipuistossa ja kaupunkikierroksilla on se sellainen..vedettävä vaunukokonaisuus :D Juna oli maksuton ja matka sillä kesti n. 10-15 min. Sisäänpääsy oli suht. kallis,  kolmisenkymppiä per naama. Mutta oli se sen arvoista (: Käytiin katsomassa merileijonashow, miekkavalasshow (ihania valaita, en kestä!) ja papukaijashow. Kaikki oli tosi näyttäviä, mutta kyllä ne valaat oli hienoja..<3 Lisäksi eläintarhasta löytyi muun muassa tiikereitä, gorilloja ja pinguja (:

Onnistuin tuolla eläintarhassa saamaan jonkun ihme allergisen reaktion. Mun toinen silmä alkoi vuotamaan niin etten nähnyt mitään ja sen takana tuntui koko ajan sellainen kutina. Sitä sitten kesti parisen tuntia, varsinkin auringossa olo sattui. Tää silmävaiva jatkui KOLME päivää, niin että se alkoi päivisin ja loppui iltaan menessä. Tosi ärsyttävää! Se oli onneksi vain toisessa silmässä. Mutta arvatkaa nyt miltä näytin kun toinen silmä on ihan turvoksissa niin ko oisin vollottanut :D Haettiin perjantaina siihen tippoja, mutta niidenkin vaikutus sitten kesti alkaa sen pari pv. Onneksi sentään loppu loman sai olla rauhassa (:

Siellä se kellisteli.

Eläintarhassa oli satoja erilaisia lintuja.

Valaita (:
Perjantaina ja lauantai oli rantapäiviä. Oltiin paljon auringossa ja sitten sellaisilla altailla mitä siellä oli. Niille altaille oli 4,5 € euron maksu, ja siellä alueella siis oli aurinkotuoleja, patjoja, tietty ne altaat, kioskeja, baareja..Vähän kaikkea. Lisäksi oltiin perjantaina ainoan kerran kunnolla viihteellä, sekin kariutui nopeasti kun baarin pitäjä alkoi tarjota shotteja :D

Turpeasilmäinen (hienosti peitetty otsiksella ;D) humalainen minä.

Olen pahoillani. Siinä kuitenkin näette samalla mun tän hetkisen kunnon. Ja siellä oli ISOT aallot.

Altaita (:

Huh kun tuleekin pitkä teksti, koittakaa kestää! Sunnuntai alkoikin sitten heti aamuyöstä kun paniikitettiin mitä kello on että ehditään bussiin mikä menee toiselle puolelle Teneriffaa. Oli kyllä aikamoista säätöä, mutta J:n avulla selvittiin Titsaan ajoissa. Bussi lähti 9 ajamaan kohti Etelä-Teneriffaa ja Los Cristianosia. Siellä mentiin VESIPUISTOON! Jeeeeee (: Vesipuisto oli Siampark ja se on äänestetty Euroopan parhaaksi viime vuonna. Ja sitä se oli! Käykää tsekkaan sen nettisivuja, koska en jaksa kirjoittaa kaikkea hienoa mitä siellä oli, mutta muun muassa suurimmat ihmisen tekemät aallot yhdessä isossa "altaassa" ja sellainen "laite" missä oli ensin 28 metriä vapaata pudotusta ja sitten haialtaan läpi maaliin. Oli ihan sika pelottavaa!! En ois ikinä usklatanut jossei J ois ollut työntämässä mua niitä rappusia ylös sinne torniin mistä lähtö oli. Siellä ei enää kehdannut perääntyä! Vesipuistossa meni taas kivasti koko päivä (varsinkin kun jouduttiin venaan Los Cristianosissa bussia kaks tuntia kun ne meni niin harvoin koska oli pyhä..)

Terassi, takana aaltoallas.

Tuolta mä tulin alas!!!

Auringonlasku matkalla hotellille.
Maanantai olikin sitten viimeinen päivä :( Tehtiin muun muassa ostoksia, uiskenneltiin, otettiin aurinkoa, syötiin vikoja jätskejä ja nauttiin toisistamme<3 Ma ja ti yönä lähdettiin 2.30 hotellilta ajamaan bussilla kohti kenttää, josta lento lähti 6.15, voin kertoa että vähän väsytti kun päästiin Suomeen (: Mutta kyllä kotiinkin oli ihana tulla...<3

Paella.

Toi ravintola oli ihana...<3

Niin kuin myös toi kahvila, Cafe de Paris. Vaikka kahvi olikin pahaa.

Orkidea Jardin

Parvekkeelta kuvaa

Meitsi, tuolla takana näkyvässä "kolossa" käytiin syömässä sitä kala-annosta (:
Sellainen viikko! Meillä oli ihanaa, rakastuin taas kerran uudestaan mun ihanaan mieheen<3 Hih.
Kuten tarkkasilmäiset ehkä huomas, mun ruokailut ei ollut dieettiruokaa koko viikolla. Syötiin muun muassa kiinalaista, banana splittiä, cocktaileja, purilaisia, kaikkea mahdollisimman ihanaa<3 Sen tuloksena mun paino kotiin tullessa oli noussut ~3 kiloa, mutta en stressaa! (: Mulla oli ihana viikko ja toivon, että osa tästä on vain nesteitä ja naistenvaivaturvotusta. Se nähdään seuraavien viikkojen aikana ;p Nyt vaan taas paluu ruotuun ja rahkaa naamariin (:

Olin myös loman aikana saanut haasteen, teen sen mahdollisimman pian! (: Vielä pari kuvaa, ah meitsin lomalookista.

Adios!!

1. EIKÄ ihanaaaaaaaaaaaaaaa! Oon nyt kaks päivää perustellu poikaystävälle miks meijän täytyy lähteä teneriffalle! :D

2. Haha, ihana! :D sinne kyllä kannattaa lähteä jos vaan voi,tykkäsin ihan sikana!<3